5 słów, które mogą zrujnować Twój biznes

jak pisać skuteczne teksty

5 słów, które mogą zrujnować Twój biznes

Istnieje 5 słów, które powinny być zakazane

Zakazane słowa? Tak. Zabronione. Prohibido. Forbidden. Interdit. Verboten.

Czemu?

Bo te słowa są tylko bezwartościowymi wypełniaczami zapełniają zdanie, ale nie wnoszą do niego żadnej nowej treści. 
Te słowa marnują czas czytelnika i trwonią cenne piksele.

Czy byłaś kiedyś na zagraconym strychu?

jak pisać skuteczne teksty

Moi rodzice sprzedają dom, w którym mieszkali kiedyś moi dziadkowie. Trzeba więc opróżnić strych. A tam: stare lampki nocne, nieużywane płyty gramofonowe, futro ważące chyba z 5 kg, meble z połowy XX wieku, sprzęt fotograficzny, który najlepiej oddać do muzeum, pozostałości po remontach, stare zabawki. Żeby dotrzeć do wartościowych rzeczy, trzeba się przekopać przez stertę śmieci.

Czasem widzę teksty zagracone niepotrzebnymi, bezwartościowymi słowami. Czytelnik musi przebrnąć przez linijki zbędnych słów, by dotrzeć do tego, co ważne.

Jeśli w Twoim tekście też odkryłaś rupiecie, to czas zabrać się za odgruzowywanie. Aby utrzymać porządek w domu, trzeba posegregować rzeczy. Niektóre trafią do pudeł, a inne na śmietnik... o ile nie ograną Cię wątpliwości.

Podobnie jest ze słowami.

Nieraz miałaś wątpliwości, czy słowo należy skasować, czy zostawić na wypadek gdyby jednak przydało się czytelnikowi. Nie wiesz, jaką podjąć decyzję, bo przecież przywiązałaś się do tego, co stworzyłaś.
Ale czytelnik w XXI wieku nie ma czasu na sentymenty. Jeśli chcesz zawalczyć o jego uwagę, pisz konkretnie i zwięźle.

 Zakazane słowa, które zniszczą Twój biznes

Aby każde słowo się liczyło, musisz pozbyć się słów-śmieci.

  • Innowacyjny. Jeśli musisz podkreślać, że jesteś innowacyjny , to prawdopodobnie nie jesteś.
  • Światowej klasy. Całkiem bez sensu, chyba że jesteś rekordzistą świata, tak jak Usain Bolt.
  • Przełom czy przełomowy. Poważnie? Czy nie przesadzasz z tym swoim wkładem w rozwój cywilizacji? Czy byłaś na Marsie?
  • Wiodący na rynku. Na jakim rynku dominujesz? Zastanów się. Czy to w ogóle obchodzi Twoich klientów?
  • Najnowocześniejszy. Daj spokój. Czy nie masz nic lepszego do powiedzenia?

Nie podważaj swojej wiarygodności takim bełkotem. Przestań wreszcie używać modnych, nic nieznaczących słów, które rujnują Twój biznes! 

Bądź konkretna.

Używaj metafor.

Albo po prostu skrócić swoje zdanie.

PS

Świetna obsługa klienta, szybka dostawa, doskonałe produkty lub usługi. Lista słów, które nic nie znaczą, jest dłuższa.

A Ciebie jakie słowa denerwują w ofertach sprzedażowych?

5 thoughts on “5 słów, które mogą zrujnować Twój biznes

  • Nie znoszę takiego pustosłowia, a są oferty/reklamy, które mają tylko to. Dużo słów, które nic nie mówią o danej ofercie czy produkcie. Muszę się przyznać z rumieńcem na twarzy, że niestety i jak w początkach swojej biznesowej kariery takie pustosłowie stosowałam często, bo myślałam, że to takie „profesjonalne”. Teraz już jestem bardziej doświadczona i staram się omijać takie sformułowania, które właściwie nic nie mówią ani o mnie, a nie o mojej usłudze. Tworzę nową stronę, więc artykuł bardzo dla mnie przydatny, bo przypomniał mi czego mam nie robić 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *