Jak pisać teksty perswazyjne, jeśli nienawidzisz sprzedawać

jak pisać teksty perswazyjne

 

Czy sprzedaż Twoich usług jest wystarczająco wysoka?

Pamiętasz, jak dużo pracy włożyłeś w stworzenie treści na stronę sprzedażową? Namęczyłeś się, by napisać jakiś dobry perswazyjny tekst. Wreszcie udało Ci się sklecić parę słów. Nawet byłeś zadowolony z tego, co Ci wyszło.

Ale gdy uruchomiłeś stronę sprzedaży...

Nikt się nie zarejestrował. Twoja skrzynka z powiadomieniami była wciąż pusta. Ludzie tylko klikali, oglądali stronę, ale nie korzystali z Twojej wspaniałej oferty.

Czy zdarzyło Ci się osiągać mizerne efekty, mimo iż produkt lub usługa, które oferujesz, są naprawdę wartościowe? Jeśli tak, to czytaj dalej.

Dziś piszę o tym, jak tworzyć bardziej przekonujące teksty, dzięki którym zdobędziesz właściwych klientów i zaczniesz sprzedawać więcej.

Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić umiejętności tworzenia skutecznych tekstów, czy dopiero uczysz się zasad pisania, poniższy artykuł pomoże Ci tworzyć lepsze treści i przyciągać klientów.

To do dzieła!

 Jak stworzyć teksty perswazyjne, które przyciągną czytelnika?

Dobry tekst perswazyjny musi być:

  • angażujący – czyli skupiać się na korzyściach czytelnika;
  • wiarygodny – nie jest nachalny; pokazuje, dlaczego Twój produkt czyni życie czytelników lepszym;
  • jasny – jest czytelny i łatwy do zrozumienia;
  • zwięzły – nie zawiera więcej słów, niż jest to konieczne;
  • przekonujący – zachęca czytelnika do podjęcia działań.

Pisanie porywających tekstów sprzedażowych jest najważniejszą umiejętnością w marketingu. Warto się tego nauczyć.

Nie bój się sprzedawać!

Często rozmawiam z klientami, którzy nie lubią sprzedawać swoich produktów czy usług. Tłumaczą, że czują się nieswojo. Boją się, że pisząc perswazyjne teksty, zabrzmią jak nachalni akwizytorzy. Starają się znaleźć odpowiednie słowa, szczegółowo opisują swoją ofertę, używają branżowej terminologii. Delikatne, bez agresji, bez intensywnych kolorów. Po cichu. W taki sposób, żeby przypadkiem nikogo nie zaciekawić.

Czy Ty też się boisz? Czujesz się niezręcznie?

Rozumiem Cię. Ja również nie należę do osób, które lubią wciskać na siłę swoje usługi. Wiem jednak, że nie sprzedam nic, jeśli nie będę w odpowiedni sposób reklamować tego, co oferuję klientom. Moje teksty muszą jasno, zwięźle pokazywać korzyści, jakie osiągnie klient, gdy kupi mój produkt.

To jak? Chcesz sprzedawać czy nie?

Pisanie tekstów sprzedażowych nie jest takie trudne. I wcale nie musi być pełne nachalności i manipulacji. Nie musisz wciskać na siłę klientom swojego produktu. Po prostu popatrz na to z innej strony. Ktoś ma z czymś problem, a Ty możesz mu zaoferować pomoc. Czyż to nie jest cudowne?

Musisz tylko wiedzieć, komu oferujesz tę pomoc.

jak sprzedawać

 

Użyj swojej strony sprzedażowej do filtrowania odbiorców

Strona sprzedażowa nie służy do sprzedaży produktów czy usług wszystkim klientom. Nikt nie sprzedaje przecież klocków Lego biznesmenom, a drogich samochodów bezrobotnym.

Musisz oddzielić Twoich docelowych klientów od tych, którym nie zamierzasz sprzedawać.

Wskazówka
Stwórz obraz swojego klienta, abyś wiedział, do kogo piszesz teksty perswazyjne.

 

Pamiętaj, że pisanie „dla wszystkich” to pisanie „dla nikogo”. Ludzie nie lubią „uniwersalnych płynów do mycia wszystkich powierzchni” ani „kremów do każdego rodzaju cery”. Nie bądź nijaki, znajdź swoją niszę – swojego klienta.

Wiele firm na swojej stronie internetowej wyraźnie zaznacza, do kogo kierują swoją ofertę.

Kiepski sprzedawca kieruje swój produkt do wszystkich. Inteligentni ludzie biznesu tworzą produkt dla konkretnych odbiorców. Musisz się zdecydować. Moja firma usługi korekty i redagowania tekstów kieruje do działów marketingu w bankach i towarzystwach ubezpieczeniowych. Naszym docelowym klientem nie są studenci ani naukowcy. Ty też musisz się wyspecjalizować. Nie bądź nijaki.

Mam klientów, którzy proszą mnie: Pani Patrycjo, ale proszę pisać tak ogólnie, do wszystkich, bo moje usługi są zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Nie chcę rezygnować z części potencjalnych klientów. Nie musisz wybierać pomiędzy kobietami a mężczyznami. Możesz stworzyć kilka grup docelowych. Ale w każdej z nich musi być bardzo konkretny klient.

Dlatego koniecznie musisz stworzyć sobie personę, czyli dokładny wizerunek osoby, do której kierujesz swoją ofertę. Inaczej będziesz pisać do amatorów sportów ekstremalnych, a inaczej do młodych matek. Będziesz używać innych słów, w inny sposób budować zdania.

 

Wskazówka
Czy wiesz, jaki jest Twój idealny klient? Kto nie pasuje do tego obrazu? Użyj swojej strony sprzedażowej, by przefiltrować klientów. Oddziel tych odpowiednich od tych, którzy nie pasują.

Trafiaj w czuły punkt odbiorców pisz teksty perswazyjne

Nie sprzedawaj produktu ani usługi. Rozwiązuj problemy swojego klienta.

Pokaż czytelnikom, że rozumiesz trudności, które oni napotykają. Będą chętnie słuchać Twoich rad. Kiedy zrozumiesz, w jaki sposób można uczynić ich życie lepszym, sami będą Cię prosić, abyś sprzedał im swój produkt lub usługę.

Zanim zaczniesz pisać teksty na swoją stronę sprzedażową, musisz określić wrażliwe punkty Twojego klienta. Jak uczynisz jego życie lepszym? Jakie problemy rozwiążesz?

Wskazówka
Wczuj się w problemy czytelnika i pokaż, jak można je rozwiązać. Jeśli chcesz, aby czytelnik zarejestrował się lub coś kupił, musisz zaspokoić jego potrzeby, spełnić pragnienia.

Pokaż wartość swojej oferty. Napisz dobry tekst perswazyjny

By sprzedawać, nie musisz używać bełkotu i chwalić się jakością swoich usług. Nie trzeba krzykliwych kolorów, wielkich liter i wykrzykników.

Firmy, takie jak Dropbox czy MailChimp, sprzedają swoje produkty za pomocą zwykłego języka, prostych słów i krótkich zdań.

Aby napisać teksty na stronę sprzedażową, która konwertuje, musisz udowodnić wartość swojego produktu:

  • Unikaj chwalenia się, chyba że możesz uzasadnić swój sukces twardymi liczbami i faktami.
  • Daj gwarancję jakości.
  • Użyj referencji, by przezwyciężyć obiekcje i zwiększyć swoją wiarygodność.
  • Nigdy rozszerzaj oferty ograniczonej w czasie, gdyż niszczysz swoją wiarygodność.

Wskazówka
Używaj jasnego języka, aby pokazać potencjalnym klientom wartość swoich produktów.

Nie bój się prosić o umowę

Jeśli sprzedajesz bezpośrednio, możesz sprawdzić, czy ktoś jest rzeczywiście zainteresowany współpracą z Tobą. Można rozpocząć rozmowy na temat cen i zachęcić ludzi do podpisania umowy.

Jednak w Internecie nie wiem, czy czytelnicy są gotowi do zakupu czy tylko starają się zdobyć wiadomości na temat oferty.

Więc co można zrobić?

Musisz jasno pokazać wartość swojego produktu i jasno pokazać korzyści z zakupu u Ciebie.

Teraz wszystko, co musisz zrobić, to zachęcić użytkowników internetowych do podjęcia działań. Stwórz czytelne wezwanie do działania i wyraźnie powiedz czytelnikom, co powinni robić.

Wskazówka
Możesz być uprzejmy w stosunku do klienta. Możesz zachować subtelność. Ale wezwanie do działania musi być proste, stanowcze i autorytatywne.

Jak napisać dobre teksty na swoją stronę sprzedażową

Nie kopiuj pomysłów z innych stron. Mało prawdopodobne, że teksty tam umieszczone będą odzwierciedlały Twój styl. 

Kopiowane teksty będą nieautentyczne. Ludzie wyczuwają takie rzeczy.

Potencjalni klienci, zanim podejmą decyzję o zakupie, często poszukują wiadomości o Tobie w innych miejscach – czytają artykuły na Twoim blogu, rozmawiać z Tobą w mediach społecznościowych lub przeglądają Twoją stronę internetową. Nie przedstawiaj siebie z jednej strony jako porywającego blogera, a z drugiej jako marnego sprzedawcę.

Miej swój styl. Bądź spójny i konsekwentny.

Pomóż osobom w podejmowaniu właściwych decyzji zakupowych. Nie oszukuj ich, kopiując cudze teksty. One nie opisują Twojej oferty.

Klienci mają konkretne oczekiwania dotyczące produktu lub usługi. Niech Twoja oferta da im coś więcej.

Potrzebujesz indywidualnej pomocy w napisaniu skutecznych tekstów?

Napisz do mnie na adres p.bukowska@editorial.pl. Dodam blasku Twoim tekstom.

 

 

11 thoughts on “Jak pisać teksty perswazyjne, jeśli nienawidzisz sprzedawać

    • Cieszę się. Planuję artykuł dotyczący opisu produktów, więc zaglądaj na bloga. Powodzenia w rozwoju biznesu!

  • Nie wiem skąd biorą się takie obawy przed sprzedawaniem. Tak, jak piszesz Patrycjo – produkty, usługi rozwiązują problem klienta, pozwalają spełnić jego marzenia, zrealizować plany, ułatwić życie, osiągnąć coś szybciej czy łatwiej. Mówiąc o ofercie (pisząc, rozmawiając) nie można zatrzymać się na samych cechach, atutach. Trzeba pójść dalej i odpowiedzieć sobie na pytania : co klient zyska, jak odpowiemy na jego potrzeby. Niezwykle istotna jest znajomość swoich klientów i stworzenie person, o których piszesz. Bez znajomości klienta, trudno dopasować treści, pokazać ofertę , podkreślić główne korzyści.
    Zdecydowanie – Twój tekst jest konkretny i na temat 🙂 Pozdrawiam.

    • Wiesz, Magda, to nie chodzi nawet o strach jako taki, tylko o złe samopoczucie związane ze sprzedażą. Jedni lubią się nadmiernie chwalić, inni wręcz przeciwnie. A sama myśl o podaniu dość wysokiej ceny (albo o jej podniesieniu) paraliżuje. Dziękuję za miły komentarz.

      • Zgadzam się. Tylko , że sprzedaż może być przyjemna 🙂 Nie chodzi przecież o to, by być nachalnym, ale o to – by zauważyć klienta, jego potrzeby, dowiedzieć się , co jest istotne i pokazać rozwiązanie 🙂

  • Trzeba też lubić swój (lub cudzy) produkt, by go skutecznie sprzedawać, wtedy zwykle jesteśmy bardziej przekonujący. I uczciwi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *